Inloggning till webbplattform

  1. Hem
  2. Anvisningar
  3. Webbplattform
  4. Inloggning till webbplattform

Inloggning till webbplattform

Logga in

Du loggar in i tjänsten med ett personligt användarnamn och lösenord. Om du ännu inte har ett konto kan du registrera dig för tjänsten. Din registreringsbegäran godkänns av administratören.

Om du har glömt ditt användarnamn eller lösenord kan du förnya dem via inloggningssidan.

Registrering som användare av tjänsten

Du kan registrera dig som användare genom att fylla i registreringsformuläret på webbplattformen.

Så här skapar du ett personligt användarkonto:

  1. Klicka på länken ”Skapa nytt konto” till höger om fältet ”Användarnamn”.
  2. Fyll i formuläret som öppnas med åtminstone den information som krävs:
    • Förnamn
    • Efternamn
    • E-post
    • Lösenord
    • Bekräfta lösenord
    • Eventuella andra obligatoriska fält (markerade i formuläret)
  3. När du har fyllt i alla fält klickar du på ”Skapa”.
  4. Ditt konto har nu skapats och du har fått ett e-postmeddelande för att verifiera ditt konto.
    Kontrollera din e-post och klicka på knappen ”Verifiera e-postadress” i e-postmeddelandet.
  5. När din e-postadress har verifierats visas ett meddelande:
    ”Din e-postadress har verifierats. Vi skickar ett e-postmeddelande till dig när din administratör har aktiverat ditt konto.”
  6. När administratören har aktiverat ditt konto får du en bekräftelse via e-post:
    ”Ditt konto är nu aktivt och redo att användas. Klicka på knappen nedan för att gå till inloggningssidan.”
  7. Gå till inloggningssidan och logga in med det användarnamn och lösenord du skapade.

Ett meddelande om registrering skickas automatiskt till administratören, som aktiverar ditt konto efter godkännande.

Glömt lösenord eller användarnamn

Glömt lösenord

Om du inte kommer ihåg ditt lösenord och inte kan logga in i tjänsten, gör så här:

  1. Försök att logga in som vanligt på inloggningssidan.
  2. Om du inte lyckas logga in visas ett felmeddelande:
    ”Inloggning misslyckades: Felaktigt namn eller lösenord. Återställ ditt lösenord.”
  3. Klicka på länken ”Återställ ditt lösenord” som visas i felmeddelandet.
  4. Fyll i din e-postadress eller ditt användarnamn i formuläret som öppnas.
  5. Du kommer att få ett e-postmeddelande med en länk för att ställa in ett nytt lösenord.
  6. Skapa ett nytt lösenord via länken och gå tillbaka till inloggningssidan.
  7. Logga in med ditt nya lösenord.

Har e-postadressen ändrats eller fungerar inte användarnamnet?

Om du inte kan beställa ett nytt lösenord eller om du inte kan logga in kan det bero på att din e-postadress har ändrats eller att ditt användarnamn inte längre är giltigt.

OBS! Den här informationen kan endast ändras av tjänstadministratören.

Gör så här:

  • Kontakta administratören och rapportera din situation.
  • Administratören kan uppdatera din e-postadress eller kontrollera ditt användarnamn.
  • När informationen har uppdaterats kan du beställa ett nytt lösenord via länken ”Återställ ditt lösenord” på inloggningssidan.

Var artikeln till hjälp?

Relaterade artiklar